6110441611 |
Escoles que cuiden: potenciem els valors i el bon tracte |
2021-2022 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
13/10/2021 - 8/6/2022 (30 hores) de 13:15h a 14:00h |
|
CRP de l'Urgell |
|
Av. Ondara, 3 (Tàrrega)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Urgell
|
| |
|
Format virtual
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Acompanyament pràctic amb recursos concrets per aplicar a l'aula. Pensament crític i creatiu, bon tracte i valors
Per a més informació:
https://danielgabarro.com/escoles-que-cuiden-potenciem-els-valors-i-el-bon-tracte/
Cal fer inscripció
|
| |
Objectius |
-Entendre l'escola com un espai de benstar i cura tant per als docents com per a l'alumnat
-Veure la importància dels valors i la centralitat del bon tracte perquè l'escola sigui un espai segur que elimini totes les discriminacions i violències.
Viure l'escola com un espai de transformació social i realització individual.
-Ajudar l'alumnat a construir una identitat positiva al marge de les pressions visibles i invisibles, en especial, les de gènere i classe social.
-Convertir l'escola en un espai segur, un espai que ens cuida i ens estimula intel·lectualment, però també social i emocionalment.
-Evidenciar situacions invisibles de discriminació: capacitisme, meritocràcia, gènere, classe social... per expulsar-les dels centres educatius.
-Oferir eines concretes i útils per educar en i per a la llibertat, el compromís i la felicitat.
|
| |
Continguts |
-Què vol dir aprendre? Aprendre per a què? Aprenentatge versus domesticació.
-El que cal aprendre en un món en plena transformació. Una educació que allibera alumnat i docents: característiques, eines, estratègies.
-Passos per convertir el centre educatiu en un espai de creixement intel·lectual, però també de creixement en valors, cura i auto-cura.
-La construcció d'una identitat positiva del nostre alumnat en una societat VICA (voluble, incerta, complexa i ambigua.
-Com ajudar l'alumnat a potenciar la seva autoestima i el compromís amb l'aprenentatge.
Per què i com trencar els silencis i les discriminacions per recolzar identitats sanes i conscients.
-La importància de les discriminacions de gènere i de classe social.
-La centralitat del mite de la violència: com superar-lo? El bon tracte com a eix central.
|
| |
Formador/a |
Daniel Gabarro
|
| |
Avaluació |
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
- Un guió del projecte de centre per a la prevenció, detecció i intervenció davant l'assetjament escolar
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació
- Avaluació positiva del projecte
|
| |
E-mail |
crp-urgell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
13/10/2021 |
1315 |
1400 |
Sessió 2 |
dimecres |
27/10/2021 |
1315 |
1400 |
Sessió 3 |
dimecres |
10/11/2021 |
1315 |
1400 |
Sessió 4 |
dimecres |
15/12/2021 |
1315 |
1400 |
Sessió 5 |
dimecres |
12/01/2022 |
1315 |
1400 |
Sessió 6 |
dimecres |
09/02/2022 |
1315 |
1400 |
Sessió 7 |
dimecres |
09/03/2022 |
1315 |
1400 |
Sessió 8 |
dimecres |
06/04/2022 |
1315 |
1400 |
Sessió 9 |
dimecres |
04/05/2022 |
1315 |
1400 |
Sessió 10 |
dimecres |
08/06/2022 |
1315 |
1400 |
|
| |